Csillagszem

Baba-mama klubot szerveznék,ha lennének résztvevők. Na jó,vannak,csak nem sokan.Próbálkozunk,tehát vagyunk.Itt olvashatsz majd több mindent,először a gondolati hátteret,majd az alakulást,stb.S közben-közben néha gondolatokat,magánvéleményt erről-arról.Netán cikkek ajánlását.És időről időre találsz majd leírást,képet kölcsönözhető klubos dolgainkról.Továbbiakról pedig a klub email címén érdeklődhetsz....

Friss topikok

Linkblog

Megbuktak a babakocsik

2010.01.26. 11:13 - Krilla

Címkék: babakocsi káros ftalát

Rábukkantam egy érdekes cikkre megint.Rábukkanhattam volna hamarabb is,tekintve,hogy jár nekem az oldal hírlevele,csak sose nézem:o.Lehet hogy nincs már meg a levelezőm se,ahová küldik...
Szóval azt én is tudtam,hogy átlagember vesz egy babakocsit,ami szép.új,max.áttörli a huzatát,de ez sem jellemző mindig.Használt kocsinál általában leveszik a huzatot is és átmossák.(bevallom,én is csak áttöröltem az enyémet-újat vettem- ha pl.sáros lett,de én mondjuk csak pár hónapot használtam-eladnám szívesen,ha valakit érdekel)Személyesen azonban senkiről se tudok,aki mondjuk havonta szétkapná kimosni.A sok kipufogógáz,por stb meg csak gyűlik benne,a baba meg a szövetek közül kipárolgó dolgokat szívja be a levegővel.(miért a biokendősöket nézik hülyének,ez alapján se értem)
A link alatt található cikk azonban ennél sokkal súlyosabb problémákról is beszámol:Nincs babakocsi károsanyag nélkül.
Most hogy kicsit rákerestem,rájöttem,hogy olvastam én ezt már.
Mérgező babakocsik cikk az AKontroll oldalán,ugyanez a Fogyasztóknál is.Babaujjakat levágó hibás McLaren babakocsik az USAban.Még a Videoklinika is foglalkozott vele.(Csak Edina tanulna már meg beszélni,meg egy 2 és negyed perces cikkbe nem 350-szer belenézni állandó hajbabrálás nélkül felolvasni és normálisan hangsúlyozni.Ilyen színvonalon bárki "elő tudná adni" ezt.Ezért igazán kár"sztár"hírolvasót alkalmazniuk:(.)
Számomra furcsa,sőt groteszk,hogy a babakocsi fogantyújának letörlésést javasolja a mérgező hatás csökkentésére,mikor lassan a csapból is az folyik,hogy a ftalát nyomás hatására oldódik ki főleg,ezért is tiltják be a ftaláttal(lágyító anyag)készült PVC játékokat is(és még nagyon sok helyen forgalmazzák persze ezeket)                
Mielőtt bárki felhördül az "anyatejben is kimutatták a ftalátot"tételen:kimutattak benne már sok minden mást is,hiszen bármi,amivel kapcsolatba kerül a szervezet,bekerül a vérkeringésbe.És a táplálékunkban is benne van.Majd rákeresek a cumisüveges cikkre is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagszem4.blog.hu/api/trackback/id/tr581703114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása