Csillagszem

Baba-mama klubot szerveznék,ha lennének résztvevők. Na jó,vannak,csak nem sokan.Próbálkozunk,tehát vagyunk.Itt olvashatsz majd több mindent,először a gondolati hátteret,majd az alakulást,stb.S közben-közben néha gondolatokat,magánvéleményt erről-arról.Netán cikkek ajánlását.És időről időre találsz majd leírást,képet kölcsönözhető klubos dolgainkról.Továbbiakról pedig a klub email címén érdeklődhetsz....

Friss topikok

Linkblog

Szaladós falatok:zöldfűszeres csirke meg egyebek

2012.01.21. 09:13 - Krilla

Címkék: főzés tejmentes tojásmentes

 Valahogy néha még van pár olvasás,ezért idebiggyesztek egy receptet ismét,illetve kettőt.
Azért szaladós,mert minimális vele a munka,ha a hús sütőben,vizet aláöntve párolódik és a zöldség mondjuk párolóban szaunázik a tűzhelyen.
Rizsről jót vagy semmit,tehát ezúttal leginkább utóbbi.

Nekem zsiványjó sorom van,kaptam egyszer egy ételpárolót.Igaz,fogyaszt(ha bedugjuk,de mondjuk ellenkező esetben meg nem párol,személyes tapasztalat,bár nem spórolási hanem feledékenységi jellegű)de rettentően kényelmes.Ha már elindítottuk a programot,max.annyi a dolog vele,hogy megnézzük jó bő félóra múlva,hogy a zöldség jó-e már,ha csak 2 faros csirkecomb "izzad" alul,az maradhat 1 órát,illetve a múltkorira rá is kellett még húznom 20 percet.

Első ízben a csirkét sóztam alaposan,4 fokhagymát aprítottam rá és került rá 4 hatalmas aszalt paradicsomkarika(saját)és friss zellerzöld durvára aprítva.
 Középen a rizsfőző tálka időzött,1 bögre(kb.3 decis,picit sok,a rizs kipúposodott a tálkából,pár szem leesett)fehér rizs(ha dolgozok és "gazdag" leszek,váltok előfőzött barnára legalább néha,és veszek nekem most már méregdrága hajdinát is)és a gépkönyv szerint másfél csésze víz,meg egy kis maradék zellerzöld és némi só.
Felülre frissen szedett(izé van még,jó hír hogy lesz is,pár már a régi gumón újat nevel,ezeket békén kell hagyni,mert pudvásak eléggé,viszont a többinek csak az alsó része fás)karalábkarikák,szintén frissen szedett kelbimbó(mit csináljak,nem volt,aki ásson ősszel,nem hozták a trágyát se,hagytam őket,hadd éljenek még)és aszalt paradicsom,utóbbit életlenebb késsel elég keserves aprítani.
  Mivel rizs volt a csirke fölött és a karaláb is viszonylag kemény,simán hagytam végig a csirke fölött,illetve valahol 3/4 és 1 óra párolási idő között a rizst kivettem.
  Finom lett,de a karaláb mellé máskor almát is rakok.

Második variáció:csirkét még jobban megsóztam,ismét 2 farossal indítottam.
Került rá 3 lapjában 2-3-ba szelt fokhagymagerezd,és a következő fűszerkeverék:
-3-4 csipetnyi orvosi zsálya,2-3 csipet kakukkfű,2 csipet borsikafű,1 csipet majoranna és 3-4 kiskanálnyi(nem mértem,öntöttem rázogatva) édes őrölt paprika.
 A második edénybe egy kis zacskó mirelit zöldségkeverék(brokkoli-karfiol-répakarika)került sózva
 a harmadikba kínai zöldségkeverék,ez ugyan talán negyed kilóval is több volt,viszont szecskázott mérete miatt hamarabb elkészülne ha lejjeb tettem volna.
Ez is remek lett.

Készült még mostanában egyszerűbb brokkolikrémleves(fél kiló brokkoli,1 nagy gyökér,4 nagy répa,só,Vegamix,szerecsendió,vöröshagyma de ezúttal nem párolva-sütve,hanem előfőzve),ezt hígabbra csináltam és mikor már csak meleg,megy bele a Sinlac,mert főleg a gyereké,természetesen Sinlac nélkül fagyasztom/tárolom,mert azt nem szeretném melegíteni.Tutira mondom,Sinlac nélkül nem is finom különösebben,tulajdonképpen örülök,ha marad nekem is;).Ha megint tudok venni,teszek bele valamennyi amarántot is,a kalcium-magnézium és vastartalom emelése miatt.

Húslevesek is voltak,fehér és becsinált is(ez mondjuk nyakból,farhátból és kaparóból anyagi okok miatt,tehát amit a gyereknek beküldtem az oviba kicsontozva,az nem volt annyira szép küllemre),az utolsó lett igazán szaladós,mert a kertben hó,sár,fagy,répám épp nem volt,így a darabolt csirkehús és zúza mellé a friss gyökéren és krumplin kívül kizárólag aszalt dolgok és száraz fűszerek kerültek:tvpaprika,paradicsomkarikák,karalábszeletek,zöldbab és tavalyról maradt jól beosztott sárgarépakarikák.Valamint konzervgomba a végén.A fűszerek:babérlevél,egészbors,köménymag,só,zellerzöld,petrezselyemzöld,kurkuma.
És persze külön főztem tojásmentes tésztát.

A kisgyermekes lét nehézségeit igazolja,hogy a pisilni akaró gyermek közben a wc mellé pisilt dacból,mert nappal lévén nem kapcsoltam neki villanyt.Na hát akkor segíthet is feltörölni...

Szaladósnak minősül,ha valaki segít pucolni:az almakompót is,ebből sikerült telefőzni a 8egész-akárhány literes fazekat,majd pár nap múlva vegyes gyümölcsleves követte,különösebb fakszni nélkül:fagyasztott piros fosókaszilva,aszalt meggy,aszalt cseresznye,alma,szegfűszeg,egész fahéj(gyermekem őröltet nem ehet,ezt meg értelemszerűen nem eszi,csak az íze fő ki),cukor,némi citrompótló és persze értelemszerűen sok-sok víz;).

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagszem4.blog.hu/api/trackback/id/tr693608881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasszűz 2012.04.20. 10:10:28

jó szívvel ajánlom a sütőzacskót is, valami egyszerű pác kell (én Sahl Juditét próbáltam: mustár, 1 ek. olaj, 2 gerezd fokhagyma, fél citrom leve, só bors, 1 ek. oregánó - nyilván lehet más zöldfűszer is). Csirkecombokat sütöttem.
Onnantól már csak sütni kell a zacskóba, egy órán át. A siker garantált.
Még a gyereknek is ízlett!


süti beállítások módosítása